מדריך בניית אתרים לעסקים

Posted by

בדף זה תמצא מידע חשוב שיסייע לך להבין מה אתה צריך לדעת לפני שאתה פונה לבונה אתרים בכדי לבנות אתר אינטרנט לעסק שלך.
אנשי מקצוע רבים מספקים שירות של בניית אתרים לעסקים ויש לא מעט הבדלים בטיב המקצועיות של בוני האתרים.
מרבית בעלי עסקים לא מעורים בהיבטים החשובים של בניית אתר לעסק שלהם ובדרך כלל הם יותר יתרשמו מהצד הוויזואלי של האתר.
המראה הוויזואלי של האתר זה דבר חשוב אבל, יש לא מעט צדדים טכניים חשובים הרבה יותר.
בדף זה תמצא מידע שיסייע לך להבין כיצד כדאי לך לגשת לפרויקט כמו בניית אתר לעסק, איזה דומיין לקנות, כיצד לאפיין את האתר, איזה דרישות להציב לבונה האתר ועוד.

למה חשוב לבנות אתר אינטרנט לעסק?

היום זה ברור יותר מתמיד שכל עסק חייב אתר אינטרנט!
ולו מהסיבה המאוד פשוטה שאנשים רבים מבלים יותר ויותר זמן באינטרנט ואתר אינטרנט מאפשר לעסק שלך לייצר נוכחות מקוונת.

  • אנשים מחפשים שירותים ובעלי מקצוע בגוגל וכדאי שיהיה לך אתר אינטרנט שיציג את העסק שלך.
  • אתר אינטרנט מייצר אמינות לעסק שלך, אנשים מתייחסים בחשדנות לעסקים ללא אתר אינטרנט.
  • אתר אינטרנט זה לא רק כרטיס ביקור עשיר, זה גם אמצעי לגייס לקוחות חדשים, האתר גם יכול לשמש ככלי תמיכה ותקשורת עם לקוחות קיימים.
  • אם לעסק שלך יש משרד או חנות עם שלט פרסומת שכל מי שעובר ברחוב רואה אותו, הרי שאתר אינטרנט זה כמו שלט פרסומת שמגיע לכל קצוות העולם.
  • אתר אינטרנט מציג ללקוחות פוטנציאלים את השירותים או המוצרים שעסק שלך מציע, בצורה הכי טובה שיכולה להיות.
  • זוכר את הקורונה? זוכר איך אנשים בקושי יצאו מהבתים ופחדו להיפגש עם אנשים אחרים? עסקים עם אתרי אינטרנט פורחים גם בתנאים קשים.

לסיכום, עכשיו זה יותר ברור מתמיד שכל עסק חייב אתר אינטרנט!

אל תעשה את הטעות שבעלי עסקים רבים עושים

בעלי עסקים רבים עושים את אותה טעות פאטלית שוב ושוב.
הם משקיעים עשרות אלפי שקלים באתר "בונבוניירה", מעוצב באופן אישי וייחודי עם כל מיני פיצ'רים מגניבים.
הם מבזבזים את כל התקציב שלהם על בניית אתר ואז הם מצפים שהאתר יתחיל לעבוד ולמכור עבור העסק שלהם מבלי להקציב תקציב לפרסום האתר.
זה כמו לשלם למישהו שיבנה שלט פרסום סופר מודרני ומתוחכם ואז להתקין את השלט באמצע יער בן שמן ששום נפש חיה לא תראה אותו.
לכן, כאשר אתה מתכנן לבנות אתר, תכנן תקציב לבניית אתר ביחד עם תקציב לפרסום ושיווק האתר.
רק ככה האתר באמת יעשה את העבודה עבור העסק שלך.
אם אין לך מספיק תקציב לשניהם, צמצם את הדרישות שלך מבונה האתר, בנה אתר עם עיצוב פחות ייחודי ופחות משוכלל אבל, עם תקציב לשיווק.

דוגמה שתמחיש את הנושא בצורה יותר טובה:

  1. בעל חנות למזון מהיר משקיע את כל התקציב בבניית אתר מעוצב באופן ייחודי ומשוכלל באופן כזה שהלקוחות יכולים לבצע הזמנות און ליין.
  2. בעל חנות למזון מהיר מחלק את התקציב לשני מטרות: בניית אתר ופרסום. בונים לעסק שלו אתר בעיצוב יפה אך לא ייחודי, יש תפריט באתר ואת ההזמנות ניתן לבצע רק בטלפון. החנות משקיעה את החלק השני של התקציב בערוצי פרסום ושיווק יעילים.

מה שיקרה בשני המצבים הללו, זה דבר כזה:

  • הבעלים של חנות אחת בהתחלה יהיה גאה באתר היפה והמשוכלל שלו אבל, אחר כך הוא יבכה שהוא סתם זרק עשרות אלפי שקלים לפח "שהאינטרנט לא ממש עובד עבור העסק שלו".
  • לעומת זאת, בעל חנות 2 יראה גידול בלקוחות החדשים וגידול בהכנסות שיאפשר לו במועד מאוחר יותר לבנות אתר יפה יותר, משוכלל יותר ורווחי יותר והעסק שלו יצמח ויפרח והוא יאמר "וואלה האינטרנט באמת עובד".

עשה כמו בעל החנות מספר 2 ולא כמו 1.

קנה שם דומיין מתאים

כל אתר אינטרנט צריך שם דומיין או בעברית שם מתחם.
שם הדומיין הוא שם ידידותי לכתובת המציינת את מיקום האתר שלך.
אם העסק שלך פונה ללקוחות ישראלים, כדאי שתקנה שם דומיין ישראלי.
שמות דומיין עם סיומת ישראלית כמו .il או .ישראל, אתה קונה באמצעות אחד מהרשמים המוסמכים שהוסמכו על ידי איגוד האינטרנט הישראלי (ראה רשימה כאן).
בעיקרון, כדאי לבחור שם דומיין קצר, קליט לאוזניים ולעיניים וכדאי שיכיל את שם העסק שלכם או מילות מפתח (באנגלית) של השירות שאתם מספקים.
אם בונה האתר מבצע עבורכם את רכישת שם הדומיין, חשוב מאוד שתדרשו ממנו לרשום אתכם כבעלי הדומיין.
זכרו! רכישת שם דומיין היא עסקת שכירות, אתם משלמים עבור השימוש בשם הדומיין לתקופה מוגבלת שלאחריה תצטרכו לשלם שוב בכדי לחדש את הבעלות שלכם על שם הדומיין.

בנה אתר וורדפרס

וורדפרס (WordPress) היא מערכת ניהול תוכן שבעזרתה ניתן לבנות אתרים מכל הסוגים ולכל התחומים.
וורדפרס היא הפלטפורמה הפופולרית ביותר בעולם של בניית אתרים לעסקים וגם אתרים אישיים, הערכה היא שכיום יש כ-455 מיליון אתרי אינטרנט בעולם הבנויים על מערכת וורדפרס והם מהווים כ42.7% מסה"כ אתרי האינטרנט בעולם.
לוורדפרס יש קהילה ענפה של מתכנתים שעובדים כל הזמן על שיפור ליבת המערכת ומתכנתים נוספים שמוסיפים תוספים ייעודיים שמעניקים למערכת פונקציונליות חדשה ותבניות עיצוב שמאפשרים להקנות לאתר עיצוב שונה.
המערכת פותחה בשנת 2003 ונכון לשנת 2023 יש למערכת מעל 52 אלף תוספים ומעל 8,800 תבניות עיצוב וכולם בחינם, ללא עלות.
אגב, התוסף הפופולרי ביותר לוורדפרס הוא לאלמנטור, שמאפשר בניית אתרים מעוצבים בקלות אבל, אני ממש לא אוהב אותו.
זה לא הזמן המתאים להסביר למה לא אלמנטור אבל, אם זה מעניין אותך כנס לתשובה שלי על בניית אתר בעזרת אלמנטור.
יש לא מעט גרפיקאים שנכנסו לתחום של בניית אתרים לעסקים, בזכות האפשרויות הרבות שהתוסף אלמנטור מאפשר אבל, המלצה שלי – בלי אלמנטור!
אלמנטור מתאים לדעתי יותר לדפי נחיתה ולא לאתרים.

כדאי לך לבנות אתר בוורדפרס:

  • כי גוגל אוהב את וורדפרס, אתרי וודפרס המנוהלים באופן נכון הם אתרים מאוד ידידותיים למנועי חיפוש.
  • כי אתה יודע מה תקבל.
  • כי המערכת מאפשרת לך גמישות ושינויים.
  • כי אתה יכול לבנות כמעט כל סוג של אתר כולל חנויות, מגזינים, בלוגים, אתר בעלי מקצוע ועוד.
  • כי יש לך מגוון אדיר של אפשרויות עיצוב במחיר זול ואיכותי.
  • כי אתרים על וורדפרס מאובטחים כמו שצריך.
  • כי יש לך קהילה ענקית של בעלי מקצוע שידעו לתת לך שירות אם תצטרך.

ואם מה שכתבתי עד עכשיו לא משכנע אותך, אז הנה רשימה קטנה של אתרים רציניים ומכובדים שמשתמשים במערכת וורדפרס:

אפיון אתר אינטרנט

מה זה אפיון אתר?
אפיון אתר אינטרנט זה שם מפוצץ להגדרה איזה אתר אינטרנט אתה צריך ורוצה לעסק שלך.
אנשי מקצוע שעוסקים בתחום של בניית אתרים לעסקים, יעבדו עם מסמך שנקרא מסמך אפיון אתר.
מסמך האפיון של אתר האינטרנט מגדיר מה האתר יעשה (הפונקציונליות שלו) וכיצד הוא יראה.
מסמך אפיון האתר משמש כחלק מההסכם בין בונה האתר ללקוח ומגדיר מה בונה האתר צריך לתת ללקוח ומה הלקוח צריך לקבל מבונה האתר.

דוגמה לפרטים שצריכים להיות במסמך אפיון אתר

  • סוג האתר המבוקש: אתר תדמית, חנות מקוונת, אתר קטלוג, בלוג?
  • עיצוב האתר: האם דרוש גם לוגו מעוצב? האם האתר יבנה בעיצוב אישי או שימוש בתבנית מותאמת לעברית חינמית או בתשלום (שים לב שבמקרים רבים תבניות בתשלום דורשות תשלום שנתי עבור תמיכה ועדכונים, המחיר הממוצע של תבניות פרמיום הוא כ-60 דולר לשנה)
  • פונקציות מיוחדות: האם האתר מצריך פונקציונליות מיוחדת כמו: מערכת סליקה עבור חנות, ריבוי שפות, שדות מותאמות באופן אישי, תוכן למנויים ועוד (בהתאם לצרכים של העסק שלך).
  • פירוט הדפים השונים באתר וההיררכיה שלהם באתר: עמוד הבית, פוסטים, עמודים, קטגוריות, קטגוריות מוצרים, חוות דעת לקוחות, עמוד בלוג/חדשות ועוד.
    העמודים החשובים לעסקים הם בדרך כלל דף הבית, דף אודות, דף יצירת קשר, דף שירותים ו/או מוצרים, דף המלצות לקוחות ודף חדשות או בלוג.
  • עיצוב רספונסיבי למכשירים ניידים: כדאי להגדיר שעיצוב האתר צריך להתאים גם למחשבים נייחים וגם למכשירים ניידים.
  • אתר ידידותי ל-SEO: אתר עם תוסף SEO מתאים כמו YOAST עם תגיות מטא מתאימות (כותרת ותיאור), כתובת URL ידידותית, תמונות שעברו אופטימיזציה וטעינה מהירה של דפי האתר (רצוי להגדיר את הציונים הרצויים בשירות בדיקת מהירות האתר של גוגל אינסייט).
  • חיבורים מתאימים לשירותים חיצוניים: כמו גוגל אנליטיקס שמספק לכם נתונים על התנועה באתר, גוגל סרץ' קונסול, שירותי מיילים, שילוב פיצ'רים או קישורים של רשתות חברתיות ועוד (כל מה שאתם צריכים).
  • התאמה לסוגי הדפדפנים הפופולריים: חשוב שהאתר שלך יהיה מותאם לסוגי הדפדפנים הפופולריים בישראל כמו: גוגל כרום (70%), סאפרי (16.6%), סמסונג (6.6%), אדג' (2.8%), פייפוקס (1.49%) ואופרה (1%) (נתוני השימוש בדפדפנים השונים בישראל מהמידע בדף הזה)
  • אבטחה: חשוב להגדיר שהאתר יהיה מאובטח בכדי להגן על פרטי המשתמשים ולמנוע פריצות.
  • נגישות: החוק במדינת ישראל מחייב כל עסק שהמחזור שלו מעל לסכום מסוים להנגיש את אתר האינטרנט שלו (יש שפטורים מסיבות מסוימות מהנגשת האתר, ניתן לקרוא על כך כאן). יש עורכי דין שמתפרנסים מהגשת תביעות נגד אתרים לא מונגשים, לכן, כדאי שתוודא שבונה האתר יבנה לך אתר שעומד בכללי הנגישות או שתתכנן מראש את תקציב בניית האתר באופן שיאפשר לך לשכור את שירותיו של מומחה נגישות שידאג שהאתר שלך יעמוד בכללי הנגישות על פי חוק.

אחרי שיצרת עם בונה האתר אפיון כמה שיותר מפורט של איך האתר צריך להראות ומה הוא צריך לעשות וקיבלת הצעת מחיר שסחררה לך את הראש, עכשיו אם ההצעה חורגת מהתקציב שלך, בדוק עם עצמך ועם בונה האתר על מה אתה יכול לוותר וכיצד הוויתור שלך יוזיל את עלות בניית האתר באופן שיתאים לתקציב שלך.

אחסון האתר

מלבד שירות של בניית אתרים לעסקים, כל עסק צריך מחשב שיאחסן את קבצי האתר ויאפשר לגולשים להגיע אליו.
בשביל זה אתה צריך שירות אחסון לאתר.
כל בונה אתר יספק לך אחסון לאתר, דאג לוודא כמה האחסון יעלה לך לחודש או לשנה.
אם אתה לא מבין בתחום האחסון, כדאי לך לאחסן אצל בונה האתר שלך למרות שהשירות שלו יהיה יקר יותר משירותי אחסון אחרים. הסיבה לכך היא משום שכך יש לאתר שלך יהיה "אבא" שידאג לו.
שירותי אחסון בדרך כלל לא נותנים מענה אישי לבעיות כמו אתר נגוע בווירוסים, פריצות לאתרים וכדומה.
דאג בהסכם עם בונה האתר שהוא ישמור באופן מקומי (על המחשב שלו), גיבוי תקופתי של האתר למשך כל זמן האחסון.
שירותי אחסון נוהגים לשמור גיבויים למשך חודש אחד ואם במהלך חודש שלם לא זיהית שהאתר שלך נגוע או נפרץ, אז תתקשה לשחזר את האתר ולהחזיר אותו שוב למצב טוב.

ניהול ותחזוקה

בדרך כלל בעלי עסקים קטנים מנהלים את אתר האינטרנט בעצמם או שמקדם האתרים שלהם עושה זאת עבורם.
אם אתה מתכוון לנהל את האתר בעצמך, דאג לקבוע עם בונה האתר הדרכה על ממשק הניהול של האתר.
מדובר בממשק ניהול קל, ידידותי ואינטואיטיבי וסביר להניח שלא תתקל בבעיות מיוחדות אבל, כדאי שתבחר בבונה אתרים עם סבלנות בכדי שיהיה מי שיסביר לך בנועם איך לבצע דברים באתר.

לסיכום

אם קראת עד לכאן אז קבל סיכום קצרצר של כל מה שנכתב ונאמר על בניית אתרים לעסקים:

  • כל עסק חייב אתר אינטרנט.
  • דאג לתקציב מתאים שכולל גם בניית אתר וגם קידום אורגני בגוגל.
  • קנה דם דומיין קצר, קליט לאוזניים ולעיניים עם שם באנגלית של העסק או השירות שאתה מציע.
  • בנה אתר וורדפרס בלי להשתמש באלמנטור.
  • דאג להכניס כמה שיותר פירוט על הפונקציוליות והעיצוב של האתר במסמך אפיון האתר.
  • זכור שאתה צריך שירות אחסון לאתר וגם מישהו שינהל ויתחזק לך את האתר.

קידום אורגני בגוגל להצלחה!

היי, שמי יורם בן אבו.
המתחרים שלך מצליחים ואתה מקבל פירורים מגוגל?
אין לך עדיין אתר לעסק?
דבר איתי וקבל יעוץ חינם.

יורם בן אבו מקדם אתרים
058-5843744 דילוג לתוכן