האתר שלך עף מגוגל? יכול להיות שזה בגלל העדכונים החדשים

Posted by

ב-5 למרץ 2024 גוגל הודיעו על 2 שינויים חשובים:

  1. עדכון ליבה למערכות דירוג התוכן
  2. עדכון למערכות זיהוי הספאם

עדכון ליבה להפחתת תוכן לא איכותי ולא מקורי

גוגל הודיעו ב-5 למרץ 2024 על עדכון ליבה (core update) חדש, שמטרתו להסיר תוכן לא איכותי מתוצאות החיפוש.
מעת לעת, גוגל מבצעים שינויים משמעותיים באלגוריתם דירוג התוכן שלהם, שינויים אלו נקראים שינויי ליבה ( core updates).
בשינוי האחרון שפורסם במרץ 2024, גוגל הודיע שהם הולכים לנקות את תוצאות החיפוש בגוגל באופן יסודי מתוכן לא איכותי.
מה זה תוכן לא איכותי?
על פי גוגל, תוכן איכותי הוא תוכן מקורי, ייחודי, חדשני שנוצר על ידי אנשים ועבור אנשים.
על פי גוגל, תוכן לא איכותי, הוא תוכן שנועד רק בכדי להשיג דירוג בגוגל, תוכן חסר ערך לגולש האנושי.
גוגל ציינו בהודעה שלהם כי העדכון שהם מבצעים יגרום להסרה של 40% מהתוכן הלא איכותי בתוצאות החיפוש.
מדובר בעדכון חשוב שהולך להעיף המון אתרים לא איכותיים.
בעלי אתרים רבים מדווחים ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר) כי אתרים עם תנועה של מאות אלפי גולשים הוסרו לחלוטין מהאינדקס של גוגל.
חשוב לציין כי כאשר אתר נפגע מעדכון ליבה הוא לא מקבל הודעה בגוגל קונסול.
את הפגיעה ניתן לראות במספר הדפים המאונדקסים ובדירוג הדפים.

עדכון למערכות זיהוי הספאם

גוגל לא מפסיקים לעדכן את מערכת זיהוי הספאם ומדיניות הספאם שלהם בכדי להסיר תוכן לא איכותי מתוצאות החיפוש.
בחודש זה גוגל מרחיבים את המלחמה שלהם בספאם באופן הבא:

מלחמה בתוכן אוטומטי

גוגל מתכוונים להלחם באתר שמייצרים תוכן אוטומטי בכמויות גדולות במטרה להשיג דירוג טוב בגוגל.
על פי הצהרת גוגל, קצב ייצור התוכן עשוי לסמן להם אם האתר מייצר תוכן באופן אוטומטי.
עידכוני הספאם החדשים יסירו מתוצאות החיפוש תכנים בעלי ערך קטן או נטולי ערך המיוצרים בכמויות גדולות.
אם אתם מייצרים תוכן אוטומטי או חצי אוטומטי או סתם תוכן חסר ערך בכמויות גדולות, תבדקו אם בימים האחרונים דירוג דפי האתר שלכם לא נפגע.
אם כן, הסירו תוכן לא איכותי מן האתר והתחילו לייצר תוכן איכותי.

מלחמה בניצול לרעה של אתרים בעלי מוניטין

אחת הטקטיקות הידועות בקידום אתרים היא קניית קישורים מאתרים בעלי סמכות ומוניטין.
קישורים מאתרי חדשות ידועים, מקומונים, אתרי נישה בעלי מוניטין ואתרים אחרים.
בדרך כלל, הקישור יצא מכתבת תוכן באיכות ירודה באתר חזק מתוך כוונה להשיג דירוג גבוה בזכות מוניטין האתר (כתבתי על הטקטיקה הזו בדף המידע על PBN – רשת בלוגים פרטית).
בעדכון הספאם הנוכחי גוגל מצהירים כי כתבות תוכן כאלה באתרים בעלי מוניטין, יחשבו כספאם.
הם מזהירים את בעלי האתרים ואומרים שהם יחלו לנקוט בפעולות נגד אתרים כאלה החל מהתאריך 5 במאי 2024.
אז אם יש לכם אתר חזק שמכרתם ממנו קישורים שיוצאים מכתבות תוכן חסרות ערך מוסף, אתם עלולים להענש.

ניצול לרעה של דומיינים פגי תוקף

טקטיקה ידועה נוספת בקידום אתרים היא השימוש בדומיינים פגי תוקף.
מקדמי אתרים נוהגים לרכוש דומיינים שפג תוקפם ושבעבר היו עליהם אתרים חזקים עם קישורים נכנסים חזקים.
לדוגמה דומיין של עמותה שהתפרקה ומקבלת כמות גדולה של קישורים נכנסים איכותיים מאתר ממשלה, עיתונים ואוניברסיטאות.
יש מקדמי אתרים שהפכו את הטקטיקה של שימוש בדומיינים פגי תוקף לעסק ריווחי, הם רוכשים דומיינים פגי תוקף, בונים עליהם אתרים עם תוכן באיכות ירודה מוכרים קישורים שיוצאים מכתבות שנכתבות לאתרים הללו.
הטקטיקה הזו נמצאת בשימוש כבר שנים רבות, היא עובדת לא רע וניתן היה להשיג בעזרתה דירוג גבוה לדפי האתר.
גוגל מצהירים כי מעתה אתרים כאלה יחשבו כספאם.

מה אפשר לעשות?

שימו לב שגם במידע על עדכון הליבה וגם בעדכוני מדיניות הספאם, גוגל מתייחסים לאמצעים בהם מקדמים תוכן באיכות ירודה.
זאת אומרת, אם אתם משתמשים בדומיין פג תוקף עם תוכן לא איכותי ולא מקורי, כותבים כתבות חסרות ערך באתרים חזקים או מייצרים תוכן זול ולא איכותי בכמות גדולות, אתם עלולים להינזק.
לכן, החלו לייצר תוכן מקורי, חדשני ואיכותי.
תוכן שנכתב על ידי אנשים, עבור אנשים.
תוכן שמחדש ומוסיף ערך לתוכן הקיים.
אם תשקיעו בתוכן איכותי, קרוב לוודאי שלא תושפעו לרעה מהשינויים הקרובים וגם הבאים.

קידום אורגני בגוגל להצלחה!

היי, שמי יורם בן אבו.
המתחרים שלך מצליחים ואתה מקבל פירורים מגוגל?
אין לך עדיין אתר לעסק?
דבר איתי וקבל יעוץ חינם.

יורם בן אבו מקדם אתרים
058-5843744 דילוג לתוכן