אחד מסוגי הכלים הפופולריים ביותר בתחום קידום האתרים הוא של כלים שבודקים את מיקום דפי האתר במילות מפתח בגוגל.
אם אתה בעל אתר ואתה מעוניין לדעת מהי הדרך הטובה, היעילה והזולה ביותר לבצע בדיקת מיקום בגוגל, כדאי שתמשיך לקרוא.
בדף זה תבין מהי הדרך הטובה ביותר לבדוק מיקום בגוגל בין אם מדובר במיקום דפי האתר שלך או מיקום דפי אתרים אחרים.
מדובר במידע חשוב משום שמקדמי אתרים רבים מתבלבלים ביעוד של כלים לבדיקות מיקומים בגוגל ומספקים ללקוחות שלהם מידע על האתרים שלהם מכלים לא מדויקים.
בדיקת מיקום מילות מפתח בגוגל עבור האתר שלך
יש מקדמי אתרים שמתבלבלים עם הנושא של בדיקת מיקומי אתר הלקוח והם משתמשים ואפילו משלמים עבור כלים שונים שיבדקו את מיקומי דפי האתר הלקוח בביטויי חיפוש שונים בגוגל.
זו טעות!
יש רק כלי אחד שמספק לך את המידע המהימן ביותר על מיקומי דפי האתר שלך בגוגל הוא נקרא גוגל סרץ' קונסול (google search console).
אם אתה בעל אתר שמעוניין לבדוק מיקום מילות מפתח באתר שלך, הכלי הטוב ביותר למטרה הזו הוא גוגל סרץ' קונסול (ידוע גם בשם הקיצור GSC).
כלים אחרים של חברות שונות תמיד יציגו תמונה פחות מהימנה מהשירות של גוגל והם טובים לבדיקת מיקומים של אתרים מתחרים אך לא של האתר שלך.
מה זה google search console ואילו דוחות הוא מספק?
גוגל סרץ' קונסול הוא שירות חינמי של גוגל שמסייע למנהלי אתרים ובעלי אתרים לבצע אופטימיזציה לקידום האתר בגוגל.
על מנת להשתמש בשירות של גוגל עבור האתר שלך, אתה תצטרך לאמת את הבעלות על האתר שאתה מעוניין לצפות בנתונים שלו ולאחר האימות תוכל להשתמש בסרץ' קונסול.
הסרץ' קונסול מתריע על בעיות בדפי האתר, מציג דיווחים על חוות המשתמש, מאפשר לך לסייע לגוגל לאנדקס את דפי האתר וגם מציג דיווח נאמן על מילות המפתח השונות שדרכן הגולשים מגיעים לאתר שלך.
הסרץ' קונסול מאפשר לך לראות את המיקומים בגוגל עבור מקסימום 1,000 מילות המפתח הפופולריות ביותר וגם עבור 1,000 דפי האתר הפופולריים ביותר (אגב, ישנן דרכים לקבל יותר 1,000 תוצאות מגוגל).
פופולרי זה אומר דפי האתר ומילות המפתח שזוכים להכי הרבה קליקים (מדפי תוצאות החיפוש).
סוגי הדוחות השונים בגוגל סרצ' קונסול
גוגל מציגים סוגים שונים של דוחות כאשר עבור כול סוגי הדוחות ניתן צפות בארבע סוגי נתונים שיפורטו בהמשך.
ניתן לבחור בתקופות זמן שונות לכל סוגי הדוחות אך לא משנה לאיזו תקופת זמן תבחר, גוגל תמיד יאפשרו לך לצפות רק במקסימום 1,000 מילות מפתח.
אגב, אחד הפיצ'רים הטובים ביותר שגוגל קונסול מציע, זו האפשרות להשוות בין תקופות זמן שונות וכך אתה יכול לדעת אם האתר שלך במגמת עליה או ירידה בהשוואה לתקופה קודמת.
ניתן לבחור תקופות זמן שונות לדוחות השונים וגוגל מאפשר לך לראות נתונים גם עבור 4 סוגי חיפושים שונים:
- אינטרנט: חיפוש טקסט רגיל בגוגל.
- תמונה: חיפוש תמונות בגוגל.
- וידאו: חיפוש סרטונים בגוגל.
- חדשות: חיפוש חדשות בגוגל במידה והאתר שלך אכן מופיע בין אתרי החדשות המוכרים בגוגל.
עבור כל סוגי החיפושים השונים גוגל מאפשר לך לצפות ב-6 סוגים שונים של דוחות:
- שאילתות: מילות המפתח שחיפשו הגולשים.
- דפים: ביצועי הדפים באתר שלך.
- מדינות: המדינות מהם גלשו הגולשים שהגיעו או נחשפו לאתר שלך בתוצאות החיפוש.
- מכשירים: סוג המכשירים ששימש את הגולשים לגלוש בדף תוצאות החיפוש: נייד, מחשב שולחני וטאבלט.
- מראה חיפוש: כל סוגי תוצאות עשירות שהאתר שלך הציג וגם תצוגה של המקרים שבהם האתר שלך הוצג בתוצאות וידאו או בחווית דף טובה (דפים שנטענים מהר).
- תאריכים: ניתן לראות את הנתונים לפי כל יום בתקופת הזמן שנבחרה.
עבור כל סוגי הדוחות של החיפושים השונים, גוגל מציגים את סוגי הנתונים הבאים:
- קליקים: כמות הפעמים שהגולשים לחצו על דף מהאתר שלך בתוצאות החיפוש.
- חשיפות: כמות הפעמים שדפי האתר שלך הוצגו בדפי תוצאות החיפוש.
- שיעור קליקים (CTR): חישוב של כמות החשיפות חלקי כמות הקליקים.
- מקום: מיקום ממוצע של דפי האתר במילות המפתח או מיקום ממוצע של דף באתר עבור כל מילות המפתח שהדף הופיע בהם (בדוח שאילתות תראו את אופציה 1 ובדו"ח דפים את אופציה 2)
מה זה אומר מיקום ממוצע בגוגל?
כשאתם מסתכלים על ביצועי האתר אתם תראו שהמיקום המצויין בכל דו"ח הוא מיקום ממוצע.
מדובר במיקום ממוצע של מילת מפתח או URL של דף באתר.
למה גוגל מציינים מיקום ממוצע ולא מיקום אבסולוטי?
משום שמיקומי הדפים בתוצאות החיפוש הם די דינמיים, הם משתנים מיום ליום וגם במהלך היום.
כלים לבדיקת מיקום בגוגל של אתרים מתחרים
כלים של חברות זרות לבדיקת מיקום בגוגל נועדו יותר בשביל מקדמי אתרים מאשר בעלי אתרים.
מרבית מערכות ניטור המיקומים בגוגל הן של חברת זרות אך יש גם חברות ישראליות כגון:
- זאפו (Zefo): זאפו מערכת ישראלי שניתן לבדוק איתה מיקומים במנועי חיפוש שונים כדוגמת: גוגל, בינג, ביידו ויאנדקס. היא מאפשרת פונקציות נוספות כמו: ניטור מתחרים, ניתוח SEO, ניהול קישורים ועוד.
- הייבר (Highver): מערכת שפותחה על ידי שני מקדמי אתרים שמוליק דורינבאום ודניאל זריהן.
- כל יום: "כל יום" הוא שמו של שירות ישראלי של חברת "בוטס קידום אתרים בע"מ" המספק כלים לבדיקת מיקומים בגוגל, מחקר מילות מפתח, איתור מתחרים, מעקב קישורים ועוד.
כלים נוספים לבדיקות מיקומים המאפשרים פונקציות נוספות הם כלים כדוגמת: Rank Tracker, Ahrefs, SEMrush ועוד רבים. אפילו תוסף ה-SEO הידוע לוורדפרס – YOAST מספק שירות כזה בגירסת התשלום שלו.
פעמים רבות מקדמי אתרים שולחים ללקוחותיהם דוחות על מיקומי האתר שלהם בגוגל על פי נתוני הכלים הללו, אל תסמכו על דוחות כאלה.
הדוחות הטובים ביותר של מיקומי האתר במילות מפתח הם הדוחות שגוגל מספקים בגוגל סרץ' קונסול וכל היתר הכלים יהיו פחות מדויקים.
היתרונות והחסרונות של שימוש בכלים לניטור מיקומים בגוגל
יתרונות
- מתאימים לבדיקת אתרים מתחרים.
- מציעים פונקציות נוספות שמתאימות ל-SEO.
- מאפשרות לך לבדוק באופן אנונימי את תוצאות האתר שלך אם יש לך סיבות טובות לעשות זאת באופן אנונימי.
חסרונות
- אינם מדויקים – גוגל סרצ' קונסול מדויק הרבה יותר
- מחיר יקר – אתה משלם פר כל ביטוי שאתה רוצה לעקוב אחריו והמחיר עשוי להיות יקר מאוד – סרצ' קונסול חינמי.
- בדרך כלל בודקים מיקומים בתוצאות החיפוש בדסקטופ ולא גם במובייל
- לא יכולים לתת מדדים נוספים כמו חשיפות בתוצאות החיפוש – סרצ' קונסול כן.
- מנפחים את המידע אודות כמות החיפושים, עקב חיפושי סרק רבים לבדיקת מיקומים.
- קידום אתרים בגוגל הוא תחרות בין מקדמי אתרים, מפתחי כלים לניטור מיקומים במיוחד בישראל, עוסקים גם בקידום אתרים. אין שום סיבה לתת למתחרים כאלה מידע חשוב על מילות המפתח של האתרים שלכם.
מסקנה
קידום אורגני בגוגל להצלחה!
היי, שמי יורם בן אבו.
המתחרים שלך מצליחים ואתה מקבל פירורים מגוגל?
אין לך עדיין אתר לעסק?
דבר איתי וקבל יעוץ חינם.