דילוג לתוכן
בית » הקדמה: קורס קידום אתרים » שיעור 1: מה זה מנוע חיפוש?

שיעור 1: מה זה מנוע חיפוש?

מנוע חיפוש הוא שירות שמסייע  למשתמשים למצוא מידע באינטרנט על ידי הקלדת מילות חיפוש.

החשיבות של גוגל

גוגל הוא מנוע החיפוש המוביל בעולם, הוא שולט בכ-90% בשוק העולמי של מנועי החיפוש ובישראל הוא תופס 98% מהחיפושים שמבצעים הגולשים.
בכל יום מתבצעים 8.5 מיליארד חיפושים בגוגל וכ-90% מהמשתמשים באינטרנט מסתמכים על מנועי החיפוש למציאת מידע, מחקר, חדשות, וקבלת החלטות.
החשיבות של גוגל לעסקים היא שגוגל הוא מקור התנועה העיקרי לאתרים שונים. למעשה, 63.41% מהתנועה לאתרים שונים מגיעה מגוגל.
הסיבה לכך שאנשים רבים חושבים שקידום אורגני בגוגל לא עובד היא משום ש-96.55% מהתוכן באינטרנט כלל לא יחשף לגולשים.
הסיבה העיקרית לכך היא דירוג נמוך בגוגל.
רק קומץ של אתרים שמדורג גבוה בביטויים יקבל את התנועה האורגנית האדירה מגוגל.
הסיבה לכך היא עצלנות גולשים וגם משום שאם התוצאות הראשונות סיפקו את צרכיו של הגולש, אין לו שום צורך להמשיך לקרוא תוצאות נוספות.
בכדי לציין את כמות הגולשים שנכנסים לכל תוצאות חיפוש בגוגל, אנו משתמשים במדד שנקרא CTR, או בעברית "שיעור הקלקות" הוא שם קיצור עבור Click Through Rate.
מדד ה-CTR בקידום אורגני מודד את היחס בין מספר הפעמים שתוצאת חיפוש אורגנית הופיעה במנועי החיפוש לבין מספר הפעמים שהמשתמשים הקליקו עליה.
סקרים שבוצעו על אתרים בתחומים שונים מראים כי ממוצע ה-CTR עבור ביטויים שונים מתחלק באופן הבא:

  • התוצאה הראשונה בחיפוש האורגני בגוגל מקבלת 39.8% שיעור קליקים (CTR) בממוצע.
  • התוצאה השנייה בחיפוש האורגני בגוגל מקבלת 18.7% שיעור קליקים (CTR) בממוצע.
  • התוצאה השלישית בחיפוש האורגני בגוגל מקבלת 10.2% שיעור קליקים (CTR) בממוצע.

באמצעות קורס ה-SEO תוכלו לקדם את אתר שלכם בגוגל בכך שהוא יהיה אחד מאותם קומץ של אתרים שמקבלים את מרבית התנועה האורגנית מגוגל.

איך גוגל עובד?

כשאנחנו מקלידים בגוגל ביטוי חיפוש מסויים אלגוריתם הדירוג של גוגל מציג לנו תוצאות מאתרים שונים.
גוגל מנסה לזהות למה אנו מתכוונים בביטוי החיפוש שרשמנו, איזו תוצאה תתאים לנו יותר ולאחר מכן, הוא מציג לנו דף עם 10 תוצאות חיפוש, כאשר התוצאה הרלוונטית ביותר היא העליונה ולאחר מכן התוצאות הפחות רלוונטיות למה שחיפשנו.
את המנגנון שמייצר את דף תוצאות החיפוש של גוגל אפשר לתאר בפשטות כמערכת חכמה הפועלת בשלושה שלבים מרכזיים: סריקה (Crawling), אינדוקס (Indexing) ודירוג (Ranking):

  1. סריקה (Crawling): בשלב הסריקה, גוגל שולח רובוטים (Googlebots) שסורקים אתרי אינטרנט, מאתרים דפים חדשים או מעודכנים, ואוספים מידע עליהם.
  2. אינדוקס (Indexing): בשלב האינדוקס, המידע שנאסף נשמר ומאורגן במסד הנתונים של גוגל, כך שבעתיד ניתן יהיה לשלוף אותו במהירות בהתאם לביטוי החיפוש.
  3. שליפה ודירוג (Ranking): בשלב הדירוג, גוגל משתמש באלגוריתמים מתקדמים כדי להעריך את הרלוונטיות של כל דף בהתאם למילות החיפוש, איכות התוכן, סמכות האתר, חוויית המשתמש וגורמים נוספים.

תהליך זה מתבצע תוך שבריר שנייה, מה שמאפשר למשתמשים לקבל תוצאות מדויקות ומותאמות אישית במהירות גבוהה.

כיצד קידום אורגני משמש לשיווק עסקים?

המטרה של קידום אורגני בגוגל היא להגדיל את החשיפה לאתר ולהביא אליו תנועה איכותית של גולשים.
כאשר משתמשים מחפשים מידע, מוצרים או שירותים בגוגל, הם מקלידים ביטויים רלוונטיים בתיבת החיפוש.
המטרה של כל עסק היא להופיע בתוצאות החיפוש עבור אותם ביטויים, כדי להגיע בדיוק לקהל שמחפש את מה שהוא מציע.
כדי להשיג זאת, יש ליצור באתר תוכן איכותי ורלוונטי שמתאים לשאילתות החיפוש של קהל היעד.
כאשר האתר מדורג גבוה בתוצאות עבור הביטויים הללו, הוא מושך אליו גולשים מתאימים, אשר יכולים להפוך ללקוחות – בין אם על ידי רכישת מוצרים, הזמנת שירותים או יצירת קשר עם העסק.

קידום אתרי אינטרנט להצלחה!

בניית אתרים וקידום אורגני בגוגל (SEO)

היי, שמי יורם בן אבו, אני מקדם אתרים פרילנסר.
המתחרים שלך מצליחים ואתה מקבל פירורים מגוגל?
אין לך עדיין אתר לעסק?
דבר איתי ונתחיל בשיווק של העסק שלך בעולם הדיגיטלי.

יורם בן אבו מקדם אתרים

058-5843744