בית » בניית אתר אינטרנט לעסק » בניית אתר תדמית לעסק

בניית אתר תדמית לעסק

היום כמעט כבר אין עסקים ובעלי מקצוע שאין להם אתר אינטרנט!
היום זה כבר ברור לכולם שנוכחות מקוונת חזקה היא המפתח להצלחה של עסק קטן.
אתר אינטרנט תדמיתי יעיל יכול לשמש ככלי עוצמתי למשיכת לקוחות, להציג מוצרים או שירותים ולבסס אמינות.
בעמוד זה אני אתאר את הדגשים החשובים בבניית אתר תדמית לעסק.
כך תוכל לבד או בסיוע איש מקצוע לבנות אתר שייצג את המותג שלך, ימשוך מבקרים, ויגדיל את ההכנסות של העסק שלך.

בניית אתר תדמית או דף פייסבוק?

אם אתה מאלה שמתלבטים בין דף פייסבוק או פעילות בטיקטוק לבין בניית אתר אינטרנט לעסק שלך, חשוב שתבין את ההבדלים.
דף פייסבוק הוא קל להקמה וזול, אבל יש לו מגבלות רציניות.
השליטה על העיצוב והתוכן מוגבלת, בכדי לקבל חשיפה לדף אתה כל הזמן צריך לשלם על פרסום או להיות עבד של ייצור תוכן.
סף הגירוי של הגולשים ברשתות החברתיות הולך ועולה, והצורך בתוכן מעניין ומצחיק רק מתעצם, מה שמקשה על יצירת תוכן רלוונטי לאורך זמן.
ברשתות החברתיות, ברגע שאתה מפסיק לשלם על פרסום או ליצור תוכן ויראלי, החשיפה שלך יורדת כמעט לאפס.

מצד שני, אתר אינטרנט תדמיתי לעסק נותן לך שליטה מלאה על העיצוב, הפונקציות והקידום במנועי חיפוש (SEO).
בניגוד לפייסבוק, כשאתה מקדם את האתר שלך בגוגל, אתה מקבל חשיפה ארוכת טווח שיכולה להימשך חודשים ואפילו שנים, מבלי שתצטרך לעבוד על זה כל הזמן.
נכון, הקמת אתר דורשת השקעה והוצאות החזקה חודשיות, אבל בטווח הארוך אתה מקבל נוכחות מקצועית ורציפה שתמשיך לעבוד בשבילך גם כשאתה לא פעיל באופן שוטף.

הגדרת מטרות האתר וקהל היעד

לפני שמתחילים בבניית אתר אינטרנט תדמית, חשוב להגדיר את מטרות האתר ואת קהל היעד של העסק שלך בצורה ברורה.
מהי מטרת האתר: האם המטרה היא לייצר לידים, למכור מוצרים, לספק מידע, או לבנות מודעות למותג?
כדי שהאתר שלך ימשוך מבקרים ויהפוך אותם ללקוחות פוטנציאליים, חשוב להבין מה קהל היעד שלך מחפש ואיך הוא צורך תוכן.
דוגמאות:

  • באתר תדמית של עורך דין המתמחה בדיני עבודה, נפרסם מאמרים מקיפים על זכויות עובדים, תיקים שהמשרד טיפל בהם וסיפורי הצלחה, כדי ליצור תחושת אמון ולהראות את הניסיון של המשרד בתחום. המידע צריך להיות כתוב בצורה ברורה עם מונחים מקצועיים, אך בשפה פשוטה וברורה
  • באתר אינטרנט תדמיתי של מכון כושר נפרסם תוכן שמכוון לשיפור אורח חיים בריא, כמו מאמרים עם תוכניות אימון מותאמות לרמות כושר שונות, בלוג על תזונה נכונה, וסרטוני אימון קצרים שניתן לבצע בבית. התוכן צריך להיות מעודד ומלא השראה, כמו "איך להיכנס לכושר ב-30 יום", מה שימשוך אנשים שמחפשים להתחיל להתאמן או לשפר את הכושר שלהם.
  • אתר תדמית של בעל מקצוע כמו חשמלאי, צריך להכיל תוכן שישדר מקצועיות ואמינות בצורה פשוטה וברורה. האתר יכלול עמודי תוכן עם הסבר על שירותים שונים ותיקון תקלות שונות, טיפים ומדריכים, המלצות של לקוחות, קריאות לפעולה להזמנת שירותי חשמלאי ומידע על בעיות חשמל נפוצות.

בניית אתר תדמיתי בחינם

אם אין לך תקציב לבניית אתר ואתה מחפש אפשרות חינמית, הכלי החינמי הטוב ביותר לדעתי לבניית אתר תדמית הוא כלי של גוגל שנקרא Google Sites.
גוגל סייטס הוא כלי חינמי ונוח לבניית אתר תדמיתי פשוט, המשמש בעיקר ככרטיס ביקור דיגיטלי.
בגוגל סייטס אתה יכול להשתמש בדומיין אישי – יתרון חשוב, בניגוד לשירותים חינמיים אחרים שמגבילים לכתובת URL של הפלטפורמה.
כאשר אתה משתמש בדומיין אישי, אתה יכול להירשם לשירות Google Search Console ולבדוק את ביצועי האתר שלך, לראות בעיות הקשורות לאופטימיזציה ולקבל מידע חשוב על הופעת האתר בתוצאות החיפוש.
השימוש בגוגל סייטס הוא אינטואיטיבי וקל בדומה לשימוש בתוכנת וורד או משהו דומה.
עם זאת, יש לקחת בחשבון שקידום אתר ב-Google Sites הוא פחות מוצלח, והקידום במנוע החיפוש גוגל עלול להיות מוגבל.
רבים משתמשים בגרסאות החינמיות של פלטפורמות כמו wordpress.com, wix.com וגם canava.com אך החיסרון שלהם הוא בכך שהן לא מאפשרות שימוש בדומיין אישי בגרסה החינמית. canva מאוד לא מומלצת מבחינת SEO.

בניית אתר מקצועי במחיר שפוי

טעות נפוצה נוספת שבעלי עסקים עושים (מעבר להשקעת כל תקציב הפרסום ברשתות החברתיות) היא השקעה מוגזמת בבניית אתר תדמיתי בעיצוב אישי יקר.
עלות בניית אתר תדמית לעסק יכולה לנוע בין 1,000 ל-5,000 ש"ח, וישנם גם מקרים בהם נגבים עשרות אלפי שקלים על אתר כזה.
עבור עסקים מבוססים ומשגשגים, יש היגיון עסקי בהשקעה כספית גבוהה בנראות האתר. אך אם העסק שלך נמצא בתחילתו או עדיין לא מבוסס מספיק והמטרה המרכזית של האתר היא לגייס לקוחות נוספים, אין צורך להוציא חלק נכבד מהתקציב על עיצוב יקר.

הגישה הנכונה היא להתחיל עם אתר תדמיתי במחיר נמוך, שמתמקד בהצגת העסק ושירותיו ולהפנות את מרבית התקציב לקידום האתר ולגיוס לקוחות, מה שיסייע בבניית קהל וביצירת הכנסות במהירות.
לאחר שהאתר מוכיח את עצמו כהשקעה משתלמת, כשאתה רואה שהתועלת עולה על העלות, אפשר להשקיע יותר בעיצוב מותאם אישית ובפונקציות מתקדמות.
גישה זו מאפשרת ניהול תקציב חכם וצמיחה הדרגתית, תוך בניית נוכחות דיגיטלית יציבה לאורך זמן.

אגב, היום מרבית האתרים שמעוצבים באופן אישי, נבנים באמצעות תוסף לוורדפרס שנקרא אלמנטור.
אלמנטור מאפשר לבנות אתרים יפים אך לשימוש בו יש גם חסרונות:

  • פגיעה בביצועי האתר: אלמנטור עלול לגרום להאטה בטעינת דפי האתר בגלל קוד מנופח ולפגוע בביצועי האתר ובקידום האתר בגוגל.
  • יצירת תלות בתוסף: אתה צריך לשלם עבור רישיון השימוש בכל שנה (הגרסה החינמית מוגבלת), מעבר לכלי אחר או הפסקת השימוש באלמנטור יכולים להרוס את האתר ואתה תצטרך לבנות אותו מחדש.
  • בעיות בעדכונים: פעמים רבות בעדכונים של התוסף נוצרות בעיות תאימות שגורמות לתקלות בנראות האתר.

אני ממליץ על וורדפרס לבניית האתר!

כשבעלי עסקים פונים לבניית אתר, הם לא שמים לב או שלא ממש מבינים באיזו פלטפורמה האתר שלהם נבנה.
לכן, חשוב להבין מדוע WordPress היא הבחירה העדיפה לעסק שלך לעומת פלטפורמות אחרות כמו Wix, גם אם אתה לא מתמצא בפרטים הטכניים.
WordPress היא פלטפורמה חינמית לחלוטין, שנותנת לך שליטה מלאה על האתר שלך.
אגב, אני מתכוון ל-wordpress.org ולא ל-wordpress.com שהזכרתי קודם בבניית אתר תדמית חינמי.
ההבדל בינהם הוא ש-WordPress.com היא פלטפורמה שמארחת עבורך את האתר ומציעה פחות אפשרויות התאמה אישית, בעוד ש-WordPress.org נותנת לך חופש מוחלט – אתה מוריד את התוכנה, מאחסן אותה בשרתים משלך ויש לך שליטה מלאה על כל היבטי האתר, כולל עיצוב ותוספים.

להבדיל מ-Wix, שבה יש לך מגבלות על עיצוב ותוספות, ב-WordPress אתה יכול להוסיף כל מה שתרצה עם למעלה מ-59,000 תוספים שמאפשרים לך להוסיף פונקציות חדשות בקלות, כמו קידום במנועי חיפוש (SEO) אתה אפילו יכול להקים חנות מקוונת עם תוסף WooCommerce במידה ואתה רוצה לשדרג מאתר תדמית לחנות מקוונת.
נכון ל-2024, כ-43% מכלל אתרי האינטרנט בעולם נבנים ומופעלים באמצעות וורדפרס. הפופולריות הרבה של וורדפרס יצרה קהילה רחבה של מפתחים ובוני אתרים. בזכות זאת, קל למצוא מומחים, פתרונות ותוספים מתקדמים, ויש שפע של תמיכה ומשאבים לשיפור ותחזוקת האתר

אני לא ממליץ על שימוש אלמנטור ככלי עיקרי בבניית האתר!

אגב, היום מרבית האתרים שמעוצבים באופן אישי, נבנים באמצעות תוסף לוורדפרס שנקרא אלמנטור.
אלמנטור מאפשר לבנות אתרים יפים אך לשימוש בו יש גם חסרונות:

  • בעיות בעדכונים: פעמים רבות בעדכונים של התוסף נוצרות בעיות תאימות שגורמות לתקלות בנראות האתר.
  • פגיעה בביצועי האתר: אלמנטור עלול לגרום להאטה בטעינת דפי האתר בגלל קוד מנופח ולפגוע בביצועי האתר ובקידום האתר בגוגל.
  • יצירת תלות בתוסף: אתה צריך לשלם עבור רישיון השימוש בכל שנה (הגרסה החינמית מוגבלת), מעבר לכלי אחר או הפסקת השימוש באלמנטור יכולים להרוס את האתר ואתה תצטרך לבנות אותו מחדש.

אני משתמש באלמנטור רק כאשר אני צריך לבנות דפי נחיתה עם נראות מקצועית בצורה מהירה וזולה.
אלמנטור הוא כלי מצוין לצורך זה, שכן הוא מאפשר לי לעצב דף מרשים בעזרת ממשק גרירה ושחרור, בלי הצורך בידע טכני מורכב.
זה מאפשר לי ליצור דפים שמותאמים במיוחד לצרכים ספציפיים, כמו איסוף לידים או הצגת הצעות שיווקיות, וכל זאת תוך חיסכון בזמן ובעלויות.

תכנון ובניית האתר

להלן מספר דגשים שכדאי לך לשים אליהם לב ולבקש אותם מבונה האתר שלך:

  • תכנון מבנה ניווט ידידותי: חשוב שהאתר יהיה בעל מבנה פשוט וידידותי שיספק חוויית גלישה חיובית כך שהגולש יוכל לאתר את מה שהוא מחפש בצורה קלה ומהירה וגם שהוא ייחשף בקלות לדפי התוכן החשובים באתר.
  • עיצוב ממשק משתמש מקצועי ומרתק: העיצוב של אתר התדמית שלך חייב לשקף את הזהות המותגית שלך וליצור רושם ראשוני חיובי. חשוב לשמור על עיצוב נקי ומאורגן, לשלב אלמנטים ויזואליים מרשימים ולהקפיד על חוויית משתמש פשוטה ונגישה.
  • יצירת תוכן מעניין ואופטימלי למנועי חיפוש: האתר צריך להכיל תוכן איכותי ומעורר עניין ולשלב קריאות לפעולה (CTA) מזמינות כדי להניע את המבקרים לפעול.
  • התאמה למכשירים ניידים ושיפור זמני טעינה: חשוב שהאתר שלך יהיה מותאם למובייל ויעבוד בצורה חלקה בכל המכשירים. ודא שזמני הטעינה מהירים על מנת לספק חוויית גלישה טובה למשתמשים. בהסכם שלך עם בונה האתר וודא שהדפים העיקריים כמו דף הבית, עמודים ודפי פוסטים יטענו במהירות שהיא גבוהה מהממוצע. שזה אומר ציון מינימלי של 80 ב-PageSpeed Insights גם בניידים וגם במחשבים שולחנים.
  • יישום תכונות חיוניות: הוסף לאתר תכונות כמו טופס יצירת קשר, כפתורי התקשרות טלפונית לחיצים, כפתורי לקריאה לפעולה, קישורים לרשתות חברתיות.
  • שימוש בכלים של גוגל לאבחון ביצועי האתר: וודא שבונה האתר יחבר את האתר שלך לכלים של גוגל הנקראים: Google Analytics ו-Google Search Console.
    Google Analytics מספקת נתונים מפורטים על התנהגות המבקרים באתר, כגון מקורות התנועה, דפי הנחיתה הפופולריים וזמן השהייה באתר.
    Google Search Console עוזרת למעקב אחר ביצועי האתר במנועי החיפוש, לזהות בעיות SEO, ולשפר את הנראות האורגנית של האתר.
    שילוב שני הכלים הללו יאפשר לך לקבל תובנות חשובות לשיפור האתר, להגביר את ההמרות ולהבטיח שהאתר שלך מותאם בצורה הטובה ביותר למשתמשים ולמנועי החיפוש.

סיכום

אם אתה מחפש להקפיץ את העסק שלך ולהגיע ליותר לקוחות, אתר תדמיתי הוא הכלי שיכול לשנות את כללי המשחק עבורך.
בניגוד לדף ברשתות חברתיות, אתר תדמיתי נותן לך שליטה מלאה על המסר שלך ומאפשר להציג את השירותים שלך בצורה מקצועית וברורה.
האתר שלך יגביר את האמינות שלך בעיני הלקוחות וייתן לך חשיפה ארוכת טווח דרך קידום אורגני בגוגל.
אני מציע לך לבנות אתר תדמיתי במחיר משתלם, עם כל הכלים שיעזרו לך לעקוב אחרי ביצועי האתר ולשפר אותו.
התחל עוד היום ותן לעסק שלך את מה שמגיע לו בכדי להצליח ולשגשג!

העסק שלך צריך אתר!

היי, שמי יורם בן אבו.
אין לך אתר אינטרנט לעסק?
הגיע הזמן להתקדם, דבר איתי.
אני בונה אתרים מהסוג שגוגל אוהב!
דבר איתי. טלפון: 058-5843744

יורם בן אבו מקדם אתרים

בניית אתר במחיר משתלם

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
058-5843744 דילוג לתוכן