קידום אתרים לאדריכלים

בית » קידום אתרים לעסקים » קידום אתרים לאדריכלים
קידום אתרים לאדריכלים

היום זה ברור לכולם שאנשים מחפשים בעלי מקצוע וספקי שירותים בגוגל.
למעשה קרוב ל-46% מהחיפושים בגוגל הם חיפושים עבור עסקים מקומיים.
אדריכלים, רואי חשבון, עורכי דין, רופאים ובעלי מקצועות אחרים, פעם לפני שנים אנשים חיפשו אותם בדפי זהב והיום מחפשים אותם רק בגוגל.
נכון, יש כאלה שמחפשים גם ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, לינקדאין וכדומה.
אבל, כמות התנועה שמגיעה מרשתות חברתיות היא כמעט פי 10 יותר נמוכה מזו שמגיעה מקידום אורגני בגוגל.
המידע בדף זה נועד לספק מספר טיפים לכל מי שמתעניין בקידום אתרים לאדריכלים.

קידום אורגני בגוגל הוא מקור התנועה החשוב ביותר לאתרים

מנתוני תעבורת גלישה באינטרנט מתקבלים הנתונים הבאים:

  • למנוע החיפוש גוגל נתח שוק של 97.86% משוק מנועי החיפוש בישראל ונתח שוק של 92.66% בשוק העולמי.
  • כ-53.3% מתנועת הגולשים העולמית מגיעה מתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל.
  • התנועה מכל הרשתות החברתיות גם יחד, מגיעה רק ל-5% מסה"כ התנועה באינטרנט.
  • קידום ממומן בגוגל (PPC) אחראי ל-15% מסה"כ התנועה באינטרנט.
  • מסקרים שנערכו בקרב משווקים עולה כי 60% מהמשווקים חושבים שקידום אורגני הוא מקור התנועה שמניב את הלידים האיכותיים ביותר.

הנתונים הללו מצביעים על כך שגוגל הוא מקור התנועה החשוב ביותר לאתרים שונים.
אז מה עושים?
איך אתה כאדריכל יכול לגם ליהנות מנתח משמעותי של התנועה הזו ומגולשים שיהפכו ללקוחות משלמים?
זה מה שעושים בקידום אורגני לאדריכלים ובעלי מקצועות נוספים.

מה זה קידום אתרים אורגני?

קידום אתרים אורגני או אופטימיזציה למנועי חיפוש (שם קיצור באנגלית: SEO) הוא תהליך שבו משפרים את האתר באופן כזה שיגרום לדירוג דפי האתר במיקומים העליונים בדף תוצאות החיפוש.
מנתונים של חיפושי גולשים נראה כי כ-90.63% מדפי התוכן באינטרנט לא מקבלים שום תנועה מגוגל.
5.29% מהדפים באינטרנט יקבלו רק 1 עד 10 כניסות בחודש זאת אומרת שרק כ-4% מהדפים יקבלו יותר מ-10 כניסות לאתר בחודש מגוגל.
זה אומר שקומץ מאוד קטן של אתרים מקבל נתח אדיר של תנועה מגוגל.
מרבית אתרי האינטרנט הם לא יותר מאשר כרטיסי ביקור דיגיטליים ומרביתם לא ימצו את האפשרויות האדירות שיש לקידום אתרים בגוגל בגיוס לקוחות חדשים.
אתה בטח שואל עכשיו את עצמך "אוקיי, אז הבנתי שגוגל הוא מקור התנועה החשוב ביותר לאתרים והבנתי שאני צריך לקדם את האתר בגוגל אבל, לא ברור לי איך עושים את זה? איך מקדמים?"
מסיבה זו הכנתי עבורך מספר טיפים לקידום אתרים לאדריכלים.

טיפ 1: פתח פרופיל עסק בגוגל עסקים וקדם אותו

גוגל עסקים הוא שירות חינמי שמאפשר לבעלי עסקים להירשם לאינדקס ולמלא פרטים שונים אודות נותן השירות, מהם המוצרים שהוא מספק ואילו שירותים.
היתרון של גוגל עסקים הוא שתוצאות מגוגל עסקים מופיעות במיקום מעולה בדף תוצאות החיפוש האורגניות.
לדוגמא: אם נחפש את הביטוי "אדריכל בצפון" נקבל בראש תוצאות החיפוש תוצאות ממומנות ולאחריהן יופיע תוצאות מגוגל עסקים של אדריכלים הרשומים באינדקס.

תמונה מדף תוצאות החיפוש עבור הביטוי אדריכל בצפון כאשר שלושת התוצאות הראשונות הן מגוגל עסקים

איך תקדם את העסק שלך בגוגל עסקים?
גוגל מדרגים את העסקים השונים בגוגל עסקים על סמך פרמטרים כמו: מיקום הגולש ביחס למיקום העסק, כמות דירוגים וחוות דעת טובות, מידע עשיר, איכותי וכמה שיותר עדכני בדף פרופיל העסק, שימוש במילות מפתח מתאימות ושם מותג חזק שבא לידי ביטוי בעולם הדיגיטלי.
זאת אומרת שבכדי לקדם את האתר שלך, כדאי שתפתח פרופיל בגוגל עסקים, מלא אותו במידע אודותיך, תמונות, שירותים, מוצרים שאתה מספק, עבודות ופרויקטים של תכנון ואדריכלות שביצעת וכל מה שאתה יכול לעלות על דעתך שיעניין את הגולשים. וכמובן אל תשכח להפעיל מכבש שכנוע על לקוחות מרוצים לדרג אותך בגוגל בציון של 5 כוכבים ולכתוב חוות דעת מפרגנת.

טיפ 2: בנה אתר אינטרנט מזמין

אתר אינטרנט יכול לשמש הרבה יותר מרק כרטיס ביקור דיגיטלי.
אתר אינטרנט יכול להיות משפך שממיר תנועת גולשים והופך אותם ללקוחות משלמים.
בכדי לעשות את זה, אתה צריך אתר אינטרנט מהיר, בעל יכולת אינדוקס טובה, עשיר במדיה באיכות גבוהה (טקסט, תמונות וסרטונים) שמתארת את הפרוייקטים שביצעת ומידע עליך או על המשרד עם תמונות של הנפשות הפועלות (אנשים מתחברים לאנשים ולא לדפי אינטרנט).
יכול אינדוקס זה אומר שמנוע החיפוש ידע לקרוא בצורה טובה את התוכן באתר. יש אתרים שנראים טוב ויזואלית אך, הם כתובים בקוד שאינו קריא בצורה טובה למנועי חיפוש או גדושים בקוד שמעמיס על יכולת הקריאה של מנוע החיפוש.

טיפ 3: בצע מחקר מילות מפתח איכותי לתחום שירותי האדריכלות

מחקר מילות מפתח הוא הלב של קידום אתרים בגוגל.
המטרה של מחקר מילות המפתח היא לאתר את מילות המפתח שמתאימות לקהל היעד שאנו מעוניינים לפנות אליו.
קהל היעד במקרה של תחום שירותי האדריכלות הוא מי שמחפשים ביטויים שמאפיינים גולשים עם סיכוי גבוה להמיר כלקוחות.
לדוגמה ביטוי חיפוש כמו: "אדריכל בצפון" הוא מאפיין חזק יותר ללקוח פוטנציאלי מאשר ביטוי כמו: "אדריכלות" או "אדריכל" או "אדריכל שכר".
הביטוי הראשון מעיד על גולש עם כוונת רכישה שמחפש שירותי אדריכלות, ביטויים 2 ו-3 יכולים לאפיין גם גולשים שמתעניינים באדריכלות או ילדי בית ספר שעושים עבודה בנושא ואילו ביטוי 4 מתאים יותר לאנשים שחושבים על קריירה בתחום האדריכלות.
כלי פשוט שאתה יכול להשתמש בו לאיתור מילות מפתח הוא הצעות גוגל לחיפוש אך, כמובן שישנם כלים מקצועיים יותר לביצוע המחקר.

טיפ 4: ייצר תוכן מתאים למילות המפתח שמצאת במחקר

לאחר שביצעת מחקר מילות מפתח יעיל כעת, אתה צריך לייצר תוכן שיתאים למילות המפתח הללו.
לא מדובר רק בתוכן שמכיל את מילות המפתח אלא, אתה ממש צריך לנסות לנחש את כוונת הגולשים שחיפשו ביטוי מסוים ולשאול את עצמך "איזה מידע צריכה להכיל התוצאה הכי ראויה להיות במקום הראשון עבור אותו ביטוי החיפוש?".
ברגע שתבין מה הגולש רוצה לקבל, יהיה לך קל ליצור תוכן מתאים שעונה על הצרכים שלו ואם תצליח בכך, הסיכויים שלך יעלו לדירוג טוב בגוגל עבור ביטוי החיפוש הזה.
לדוגמה: אם נסתכל על הביטוי "תכנון בית חכם" בגוגל נראה שהתוצאות הראשונות בגוגל עבור הביוטוי הזה הם דפי מידע אינפורמטיבים בנושא.
במרביתם יש רק תוכן טקסטואלי.
אם תיצור דף שגם יספק מידע מפורט שנותן מידע טוב יותר ממה שקיים אם תוסיף לכך תמונות של פרוייקטים שביצעת ובהם תכננת בתים חכמים ואם תוסיף גם סרטון וידאו שמציג דוגמה לתכנון של בית חכם, אתה תענה טוב יותר על צרכי הגולש ותעלה את הסיכוי שהדף שלך ידורג בראש תוצאות החיפוש בגוגל.

טיפ 5: השג קישורים חיצוניים לאתר ממקורות סמכותיים

כאשר אתרים אחרים מקשרים לאתר שלך, גוגל מתייחס לכך כאלה המלצות על השירות שלך.
מצד שני, גוגל מודעים לקומבינות של "קשר לאתר שלי ואני אקשר לאתר שלך" ולא יתייחסו לקישורים מהסוג הזה (לפעמים אפילו זה עלול לפגוע).
לכן, אתה צריך להשיג קישורים חד צדדיים מאתרים סמכותיים חיצוניים.
אתה יכול לעשות זאת באמצעות פרסום כתבות באתרי עיתונים, מקומונים, אך הכי טוב באתרי נישה שקרובים לתחום כמו מגזיני בניה ודיור וכדומה.

קידום אתרים לאדריכלים באופן מקצועי

אתה יכול ליישם את חמשת הטיפים שכתבתי כאן ואתה תוכל לראות שהטיפים הללו יסייעו לך להתקדם בגוגל.
אבל, חשוב להבין שקידום אתרים בגוגל זה תחרות בין אתרים.
אלגוריתם הדירוג של גוגל מעניק את הדירוג הטוב ביותר לדפים הרלוונטיים ביותר והפרמטרים לפיהם נקבע הדירוג נשמרים בסוד.
לכן, אם תעשה את מה שכולם עושים, סביר להניח שאלו שהתחילו לפניך, ימשיכו להיות מדורגים לפנייך.
בכדי לעבור את האדריכלים המתחרים הוותיקים שבתחום, אתה צריך לפצות על הפער שהם פתחו עליך ולעשות יותר מהם.
ככל שהתחום תחרותי יותר כך, הקידום האורגני יהיה קשה יותר.
מסיבה זו, כדאי לשכור את שירותיו של מקדם אתרים מקצועי שידע להתחרות בהצלחה באתרים אחרים.
אם נחוש להצליח בקידום האתר שלך בגוגל, דבר איתי…
אני בתחום קידום האתרים כבר שנים רבות, התחריתי בהצלחה בתחומים רבים ומגוונים.

קידום אורגני בגוגל להצלחה!

היי, שמי יורם בן אבו.
המתחרים שלך מצליחים ואתה מקבל פירורים מגוגל?
אין לך עדיין אתר לעסק?
דבר איתי וקבל יעוץ חינם.

יורם בן אבו מקדם אתרים

שאלות נפוצות

מה עלות קידום אתרים אורגני בגוגל?

קידום אתרים בגוגל זה תחרות בין אתרים שונים על דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
ככל שתוצאות החיפוש פופולריות יותר בקרב הגולשים, כך הן מזרימות יותר תנועה לאתרים ולכן הן תחרותיות יותר.
ככל שתוצאות החיפוש תחרותיות יותר כך, נדרשת יותר עבודה להצלחה.
זאת אומרת, אתר שמקדים לקדם, שהתקציב שלו גבוה יותר ושהמקדם שלו מקצועי יותר – יצליח יותר.
לכן, עלות הקידום תלויה במידת ההצלחה שאתה רוצה להשיג ובמידת התחרותיות בתחום שלך.
להלן מחירי קידום אתרים אורגני לפי מידת התחרותיות:

נמוכה: 2,000 ש"ח עד 3,000 ש"ח לחודש.
בינונית: 3,000 עד 5,000 ש"ח לחודש.
גבוהה: מינימום 5,000 ש"ח בחודש.

כיצד ניתן לדעת מה עוצמת התחרות?

בתחרותיות נמוכה נמצאים לדוגמה אתרים של עוסקים המוגבלים לתחום גיאוגרפי מסוים כמו: מאמני כושר, מטפלים, מדריכים לסדנאות שונות ועוד.
במידת תחרותיות בינונית נמצאים אתרים של עוסקים המספקים שירות לכל הארץ, חנויות מקוונות בתחומים מסוימים ועוד.
בעוצמת תחרות גבוהה נמצאים אתרים של שירותים או מוצרים פופולריים כמו: חנויות מקוונו למחשבים, עורכי דין, מנתחים פלסטיים, אתרי צימרים ועוד.

האם אני יכול לקדם את האתר שלי בגוגל לבד בחינם?

כמובן שאתה יכול לקדם לבד את האתר שלך בגוגל.
אבל, זה לא יהיה בחינם כי גם הזמן שלך שווה כסף.
הדרך לקדם אתר אינטרנט בגוגל היא לאתר את ביטוי החיפוש שמתאימים לקהל היעד שאתה רוצה.
לספק לביטוי החיפוש הללו את התוכן הטוב ביותר מבין יתר האתרים הקיימים (זכור כי קידום אתרים הוא תחרות נגד אתרים מתחרים).
לאחר מכן, אתה צריך שהגולשים יחשבו שהתוכן באתר שלך טוב מספיק בכדי שהם יספרו לחבריהם ברשתות חברתיות, מייל, ווטצאפ ואתרים אחרים.
אם תצליח לעשות את כל הדברים הללו, האתר שלך יתקדם בגוגל במעלה התוצאות ויביא לך תנועה של גולשים ולקוחות.

כיצד לבחור מקדם אתרים מקצועי?

מאחר וההצלחה בקידום אתרים בגוגל היא ביחס ליתר האתרים בתחום, הצלחתו של מקדם האתרים תלויה בתקציב שתתנו לו.
אין דרך לדעת איזה מקדם אתרים מקצועי יותר ואיזה פחות.
אתם יכולים לבקש טלפונים של לקוחות בכדי להתרשם מחוות דעתם על ההישגים של מקדם האתרים שלהם.
אבל, חשוב להבין שמקדם אתרים יכול להצליח בתחום מסוים ולהיכשל בתחום אחר.
לכן, הדרך לדעת אם מקדם האתרים שבחרתם הוא מקצועי וטוב, היא לנסות אותו מבלי להתחייב לתקופת זמן ארוכה.
נסו אותו לחודש אחד ובדקו אילו תוצאות הוא משיג לכם.
במידה וראיתם שינוי חיובי בתנועה לאתר, המשיכו אתו שוב לחודש נוסף ובדקו אם יש שינויים חיוביים נוספים.
לעולם אל תפסיקו לבדוק את נתוני האתר ולוודא שמקדם האתרים מצליח להשיג לכם שינויים חיוביים.

058-5843744 דילוג לתוכן