הנעה לפעולה היא אחד הכלים העוצמתיים ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי והיא זו שיכולה לעשות את ההבדל בין הצלחה לכישלון שיווקי.
אם נבחר את המילים הנכונות בהנעה לפעולה, אנחנו נגרום לגולש ללחוץ על המודעה שלנו, להוסיף מוצר כלשהו לעגלת הקניות, להתקשר אלינו לקבלת שירות, להשאיר פרטי התקשרות ולבצע פעולות נוספות שיגרמו לעסק שלנו לצמוח ולשגשג.
לעומת זאת, אם ההנעה לפעולה שלנו תהיה חלבית, פושרת ולא משכנעת, הגולשים אפילו לא יבחינו בהנעה לפעולה שיצרנו והם ימשיכו הלאה בשיטוט שלהם במרחבי האינטרנט.
מה זה הנעה לפעולה?
הנעה לפעולה (באנגלית: Call to Action או CTA) היא קטע טקסט שמטרתו לעודד את הגולש לבצע פעולה מסוימת, כגון: לחיצה על קישור או כפתור, הוספת מוצר לסל הקניות, התקשרות לקבל שירות, שיתוף תוכן ברשת חברתית ועוד.
דוגמאות לביטויים שמניעים פעולה: "לחץ לקנייה", "מלא פרטים ליצירת קשר", "לחץ כאן!" ועוד.
ביטויים שמניעים לפעולה יכולים להיות גם יותר ארוכים כמו: "הרשם עכשיו לניוזלטר שלנו בכדי שלא תפספס את המבצע הבא" וכדומה.
השימוש בטקסטים שמניעים לפעולה מתבצע במגוון מאוד גדול של ערוצי שיווק, כגון: פוסטים ברשתות חברתיות, דפי נחיתה, אתרי אינטרנט, אתרי מסחר, אתרי תוכן ופלטפורמות נוספות.
עסקים שמצליחים להניע את הגולשים שלהם לפעולה יראו עליה באחוזי ההמרה, מודעות גוברת למותג שלהם והצלחה בהשגת היעדים העסקיים שלהם.
איך יוצרים הנעה יעילה לפעולה?
על מנת ליצור הנעה יעילה לפעולה אתם צריכים להיות ברורים, מדויקים, תמציתיים, להתמקד ביתרונות הפעולה ולגרום לגולש לתחושת דחיפות.
להלן מספר שיטות וכלים ליצירת הנעה יעילה לפעולה:
- הגדרת פעולה: לפני שאתה כותב הנעה לפעולה, אתה צריך להגדיר מהי הפעולה הרצויה עבור העסק שלך בהתאם לסוג התוכן שבו ההנעה לפעולה תופיע. לדוגמא: בחנות מסחר, תרצה לגרום לגולש להוסיף מוצר לעגלת הקניות, בפייסבוק תרצה לגרום לגולש לעשות לייק, לשתף או ללחוץ על קישור לדף נחיתה וכדומה.
- כתוב בשפה פשוטה ותמציתית: הנעה לפעולה צריכה להיות פשוטה, ברורה וקצרה. כתוב לגולש בדיוק מה אתה מצפה ממנו לעשות.
- הצע ערך לגולש: אתה צריך להיות ברור ולהראות לגולש איזה ערך הוא יקבל אם הוא יבצע את הפעולה. לדוגמא: הנחה, מתנה, ניסיון חינם מוגבל לתקופת זמן וכדומה.
- צור תחושת דחיפות: תחושת דחיפות יכולה לעזור לעודד גולשים לבצע פעולה באופן מידי. לדוגמה, אתה יכול להשתמש במילים כמו "עכשיו", "מיד" או "הזדמנות אחרונה".
- עיצוב שמושך תשומת לב: שימוש בצבעים, פונטים גדולים בבולד, תמונה מושכת, יכולים לעזור להפוך את ההנעה לפעולה לבולטת יותר.
- מיקום בולט של ההנעה לפעולה: מקם את ההנעה לפעולה במקום בו היא תהיה בולטת ותמשוך את תשומת לב הגולשים.
- אמפתיה: התייחס לנקודות הכאב, הצרכים והמניעים של קהל היעד לפני שאתה מניע אותו לפעולה.
- הסכמה חברתית: לפני שאתה מניע לפעולה, שלב בדף הנחיתה המלצות, חוות דעת של לקוחות וסוגים שונים של עדויות על שביעות רצון מהמוצר או השירות שאתה מציע. לאנשים קל יותר לקנות שירות או מוצר אם הם חושבים שאנשים רבים אחרים קנו אותו, גרום לגולש לחשוב שקיימת הסכמה חברתית חיובית על המוצר או השירות שלך.
- בדוק ושפר: הנעה לפעולה זו לא חתונה קתולית. אם יצרת הנעה לפעולה, זה לא אומר שאתה צריך להשאר איתה כל הזמן. אתה צריך לבדוק ולשפר את כל המרכיבים של ההנעה לפעולה שלך, טקסט, צבע וגודל פונטים, מיקום וכדומה.
סטטיסטיקה של הנעה לפעולה
שיעור ההמרה הממוצע של דף אינטרנט הוא 2.4%
זה לא נשמע הרבה אבל שיעור ההמרה של דף אינטרנט הוא רק 2.4%.
זאת אומרת, רק 2.4% ישתכנעו לבצע את הפעולה שרציתם שיבצע.
10% מאתרי האינטרנט המוצלחים ביותר, יגיעו לשיעור המרה של 11.5% או קצת יותר גבוה מזה.
אם האתר שלך נושק לממוצע, אל תתייאש, שפר את ההנעה לפעולה ובדוק אם השיפור מביא לעליה בשיעור ההמרה.
70% מהעסקים הקטנים בתחום ה-B2B לא משתמשים בהנעה לפעולה
עסקים קטנים רבים לא מודעים לחשיבות הרבה שיש להנעה לפעולה והם מפספסים קהל לקוחות גדול בגלל שהם לא משתמשים בהנעה לפעולה באתרים שלהם.
יצירה של הנעות יעילות לפעולה יכולות לשפר את העמידה ביעדים העסקיים שלהם, כגון: "צור קשר עם הצוות שלנו", "הרשם לניוזלטר שלנו", "קבע מועד לייעוץ חינם", וכו'.
הנעה לפעולה בקישור יעילה ב-21% מאשר הנעה לפעולה בבאנר
פרסום בבאנרים היה נפוץ בסוף שנות ה-90 ועדיין קיים גם כיום. אך היום נראה כי הנעה לפעולה בצורת קישור בולט בדף הנחיתה, יביא לעליה של 21% יותר בהמרה מאשר הנעה לפעולה בבאנר.
הנעה מותאמת לפעולה תביא לעליה של 42% בהמרה מאשר ביטויים כלליים של הנעה לפעולה.
הנעה יעילה לפעולה צריכה להיות מותאמת לקהל היעד אליו אתם רוצים לפנות ולכוון אותו לכיוון הנכון במשפך השיווקי שיצרתם עבורו.
כמו כן, חשוב לכלול בהנעה לפעולה מילים שמושכות תשומת לב ורגש.
הנעה לפעולה בכפתור תשפר את ההמרה ב-45%
הנעה לפעולה בכפתור היא אפקטיבית יותר, רצוי לבחור בכפתור עם אפקט תלת מימדי, עם ניגודיות חזקה של צבעים, אפקט של צבע שונה במעבר על הכפתור, חץ שמכוון לכפתור וכדאי לכתוב את ההנעה לפעולה על הכפתור בגוף ראשון כמו לדוגמה: "אני רוצה להירשם", "אני רוצה יעוץ חינם" וכו'.
כפתור הנעה לפעולה עם חץ בולט שמכוון אליו מעלה את שיעור ההמרה ב-26%
כפתור הנעה לפעולה שבסופו חץ שמצביע על הכפתור, ימיר טוב יותר מאשר רק כפתור.
יש לא מעט אלמנטים עיצוביים מלבד חצים שיכולים לשפר את שיעור ההמרה בדף שלכם.
הנעה לפעולה בסרטוני וידאו יכולה להביא פי 3.8 יותר קליקים
אל תחשוב שהנעה סטנדרטית לפעולה תהיה יותר יעילה. לפעמים, צורות חדשות של הנעה לפעולה יכולות לשפר את שיעור ההמרה.
אימייל שיווקי עם הנעה אחת לפעולה יכולה לשפר להגדיל פי 16 את המכירות באתר
לא תמיד "כל המרבה הרי זה משובח" כאשר מדובר בהנעה לפעולה במייל שיווקי, הנעה אחת לפעולה בקישור או כפתור יכולה להביא לשיפור אדיר במכירות לעומת מייל עמוס בהנעות לפעולה.
הנעה לפעולה בצבע אדום יכולה לשפר את שיעור ההמרה ב-21%
כאשר בדקו את השפעת הצבעים אדום וירוק על שיעור ההמרה בהנעה לפעולה, מצאו שהצבע האדום משפר את שיעור ההמרה ב-21%.
הסיבה היא כנראה משום שצבע אדום משדר יותר דחיפות וממריץ יותר לפעולה.
שימוש במילות כוח בכדי להניע לפעולה
מילות כוח בהנעה לפעולה הן מילים או ביטויים שיכולים לעודד גולשים לבצע את הפעולה שאתם רוצים שיבצעו
מילות כוח הן מילות שפונות לרגש ויכולות לעורר תחושות שונות בגולש כמו לדוגמה: מילות המשרות ביטחון, דחיפות, קרבה, חדשנות, ערך, ייחודיות וכו'.
מילות המשדרות תחושת ביטחון
- פשוט
- קל
- בטוח
- מאובטח
- הצלחה
- תוצאות
- פופולרי
- מובטח
- בלי לשאול שאלות
מילים המשדרות ערך
- בונוס
- הנחה
- חינם
- הצעה מיוחדת
- דיל מיוחד
- קופון
- סייל
- מציאה
מילים המשדרות דחיפות
- עכשיו
- רק היום
- בתוקף ל_ [שעות, ימים]
- מהר נשארו רק _ מקומות
- הצעה מוגבלת
- בלעדי
- עומד להסתיים
מילים שמשדרות ייחודיות
- יחיד במינו
- סודי
- תוצאות
- מיוחד
- באישור
- מוגבל
- באופן חד פעמי
- חדש
- מיועד ל__ אנשים
- בלעדי
- מיועד לחברים בלבד
מילים היוצרות קירבה
- שותף (אתה תהיה שותף ל_)
- שלנו
- אנחנו
- משפחה
- מסירות
- נאמנות
- טבעי
- רגוע
- שלווה
- מרגש
דוגמאות למשפטי הנעה לפעולה
- אם אתה מעוניין ב[שירות המוצע], לחץ כאן.
- קנה עכשיו ותהנה מ[הערך שבשירות או במוצר]
- אין לך מה לחכות, קנה עכשיו ותיהנה מ[הערך לקונה שבשירות או במוצר]
- דרוש להשתתף במבצע המיוחד שלנו עכשיו!
- יאללה, לך על זה, לחץ כאן.
- לחץ לקבלת פרטים נוספים!
- אני בפנים, תרשמו אותי.
- צור קשר וקבל ייעוץ חינם עכשיו!
- אין לך מה לחכות!
- רשמו אותי למבצע!
- לחץ כאן וחסוך בענק.
- המלאי עומד להגמר, קנה עכשיו.
- נותרו רק [מספר ושם הפריט], קנה עכשיו!
- הרשם בחינם!
- אל תפספס את המבצע שלנו, לחץ כאן.
- לחץ בכדי לגלות את הסוד שלנו
קידום אורגני בגוגל להצלחה!
היי, שמי יורם בן אבו.
המתחרים שלך מצליחים ואתה מקבל פירורים מגוגל?
אין לך עדיין אתר לעסק?
דבר איתי וקבל יעוץ חינם.