בית » קידום אתרים שאלות ותשובות » איך מגדירים את גוגל אנליטיקס 4 בעזרת גוגל תג מנג'ר?

איך מגדירים את גוגל אנליטיקס 4 בעזרת גוגל תג מנג'ר?

Google Analytics הוא כלי מתקדם מבית גוגל המאפשר ניתוח ומדידה של תנועת המשתמשים באתר, כולל מקורות התנועה, התנהגות הגולשים, המרות ופרמטרים נוספים.
ניתן לשלב את קוד המעקב של גוגל אנליטיקס ישירות בקוד האתר, אך דרך נוחה וגמישה יותר היא להשתמש ב-Google Tag Manager (GTM).
בסרטון שלפניכם נראה כיצד להגדיר את Google Analytics 4 באמצעות Google Tag Manager בקלות וביעילות.
Google Tag Manager הוא כלי לניהול תגים שמאפשר להוסיף ולעדכן תגי מעקב (כגון Google Analytics, Google Ads, Facebook Pixel ועוד) ללא צורך בגישה לקוד האתר.
במקום להכניס כל תג מעקב בנפרד בתוך קוד האתר, כל שעליכם לעשות הוא להטמיע את קוד ה-GTM פעם אחת, ולאחר מכן ניתן להוסיף, לשנות ולנהל את כל קודי המעקב ישירות דרך Google Tag Manager, ללא התעסקות נוספת עם הקוד.

4o

הגדרה של גוגל אנליטיקס 4 בגוגל תג מנג'ר

הסבר מילולי

בהנחה שהכנסת את הקוד של גוגל תג מנג'ר באתר, אלו הצעדים שאתה צריך לעשות בכדי להגדיר את גוגל אנליטיקס 4 בגוגל תג מנג'ר:

  • בחר בקונטיינר המתאים
  • צור תג חדש
  • בקטע של Tag Configuration לחץ Choose a tag type to begin setup…
  • בחר google analytics
  • ומהרשימה בחר google tag
  • בשדה של Tag ID יש להכניס את מזהה המדידה של אנליטיקס (כך תוכלו למצוא את מזהה המדידה של אנליטיקס)
  • בשדה של Triggering יש לבחור Initialization – All Pages או שפשוט מתמלא לבד
  • לתת שם משמעותי לתג (כמו לדוגמה: GA4 configuration)

כדי לבדוק אם התג עובד ב-Google Tag Manager, משתמשים ב-Preview Mode, שמאפשר לראות אם התג מופעל (Fired) בהתאם לטריגרים שהוגדרו.
במצב זה ניתן לבדוק אילו תגים הופעלו, באיזה שלב של טעינת הדף, ואילו פרמטרים נשלחים.
לאחר מכן, ב-Google Analytics 4 (GA4) DebugView, ניתן לבדוק האם הנתונים שהתג שולח מגיעים בפועל ל-GA4, כולל האירועים והפרמטרים שנשלחו.
אם התג פועל כהלכה ב-Preview Mode של GTM אך הנתונים אינם מופיעים ב-DebugView של GA4, ייתכן שיש בעיה בהגדרת ה-GA4 Tag או במספר ה-MEASUREMENT ID.
שימוש בשני הכלים יחד מאפשר לוודא שהתגים מופעלים נכון באתר ושנתוני המעקב נשלחים בהצלחה ל-Google Analytics.

בדיקת התג

  • לוחצים בגוגל תג מנג'ר על כפתור ה-Preview
    נפתח חלון ובשדה של Your website's URL יש להכניס את כתובת ה-url של האתר שעליו אתם עובדים
    ללחוץ Connect
    הלחיצה תפתח חלון עם האתר וטאב נוסף של tag assistant ושם תוכלו לראות שהתג אכן הופעל כאשר האתר נצפה.
  • בדיקה נוספת ניתן לבצע באמצעות debugview שבאנליטיקס, ניהול (גלגל שיניים) ואז tagassistant
    אפשר לראות תהליכים באתר שהתרחשו בזמן שהאתר נפתח.

למה כדאי להכניס קודי מעקב באמצעות Google Tag Manager?

✔ ניהול קל ונוח – אין צורך בגישה ישירה לקוד האתר בכל שינוי או עדכון של קודי מעקב.
✔ מהירות וביצועים – התגים נטענים באופן אופטימלי, מבלי להכביד על מהירות האתר.
✔ גמישות והתאמה אישית – אפשר להגדיר בקלות אירועים, המרות ומעקב מתקדם מבלי להתעסק בקוד ידני.
✔ מעקב מסודר – כל קודי המעקב מנוהלים במקום אחד, מה שמקל על ניתוח ודיווח מדויק.

תשובות לשאלות SEO

קידום אורגני בגוגל להצלחה!

היי, שמי יורם בן אבו.
המתחרים שלך מצליחים ואתה מקבל פירורים מגוגל?
אין לך עדיין אתר לעסק?
דבר איתי ונתחיל בשיווק של העסק שלך בעולם הדיגיטלי.

יורם בן אבו מקדם אתרים
058-5843744 דילוג לתוכן